Leusden,
05
november
2020
|
16:10
Europe/Amsterdam

CUPRA lanceert interactief nieuw virtueel platform

  • Spaans automerk opent binnenkort virtuele belevingswereld voor consumenten
  • CUPRA’s digitale strategie voorziet onder andere in live concertplatform
  • Co-producent van ‘on demand’ TV-programma over high-performance auto’s

Leusden, 5 november 2020 – CUPRA heeft een omvangrijke digitaliseringsstrategie gepresenteerd voor de lancering van zijn nieuwe modelrange die in alle aspecten van het merk wordt doorgevoerd. Het boegbeeld wordt een vernieuwend virtueel platform met de naam ‘CUPRA e-Garage in Cape Formentor’. 

In deze nieuwe virtuele CUPRA-wereld kunnen gebruikers hun eigen avatar creëren en via stem of chat in contact komen met andere bezoekers. Deze digitale omgeving vormt een afspiegeling van de belevingswerelden die exclusief voor CUPRA zijn ontworpen, en bevindt zich virtueel op het eiland dat de inspiratie vormde voor het eerste exclusief voor CUPRA ontworpen model: de Formentor. Op het nieuwe platform kunnen bezoekers de CUPRA-modellen tot in detail ontdekken en onder meer kennismaken met de lifestylecollecties van het Spaanse merk.

“De CUPRA e-Garage in Cape Formentor het begin van onze reis op weg naar de creatie van nieuwe, digitale ervaringen. Het achterliggende doel is om van dit platform een ontmoetingsplek voor de CUPRA-community te maken, wat betekent dat de CUPRA e-Garage in Cape Formentor toegankelijk is voor al onze klanten van over de gehele wereld,” verklaart Antonino Labate, CUPRA Director of Strategy, Business Development & Operations.

 

Concertplatform

Daarnaast werkt CUPRA aan de ontwikkeling van een live concertplatform, waar muziekliefhebbers in contact kunnen komen met hun favoriete artiesten en toegang hebben tot exclusieve content. Een andere digitale ervaring die CUPRA als co-producent in voorbereiding heeft, is een TV-programma over high-performance auto’s dat wordt uitgezonden op een on-demand videoplatform. Bovendien maken CUPRA’s merkambassadeurs – waaronder Marc ter Stegen, Mattias Ekström en Fernando Belasteguín – binnenkort met een eigen avatar hun opwachting in de nieuwe virtuele wereld van CUPRA.

Exclusief distributienetwerk

Na de recente opening van de allereerste Europese CUPRA Garage in het Duitse Hamburg zet CUPRA momenteel de volgende stappen om een exclusief distributienetwerk te creëren met flexibele nieuwe formats. CUPRA is van zins om zijn wereldwijde verkoopnetwerk uit te breiden tot zo’n 520 CUPRA Specialisten tegen het einde van dit jaar. 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.