CUPRA viert 4e verjaardag met CUPRA2 en lancering van Metahype
CUPRA viert 4e verjaardag met CUPRA2 en lancering van Metahype
- CUPRA2: gedurfde ambitie voor 2022
- Verdubbeling verkopen, omzet en wereldwijd netwerk van CUPRA Garages in 2022
- Spaans performance-merk breidt gamma uit met twee nieuwe modellen
- CUPRA2 Experience: één van de eerste autosportklassen die de fysieke en virtuele wereld combineert
CUPRA viert vandaag zijn 4e verjaardag en grijpt die gelegenheid aan om een ambitieuze visie voor het komende jaar te presenteren: CUPRA2. Tijdens een online event kondigde het merk niet alleen twee nieuwe modellen aan die het gamma gaan versterken, maar presenteerde CUPRA tevens Metahype, een nieuw samenwerkingsplatform in de metaverse.
“Ons 4-jarig jubileum heeft een bijzondere betekenis. De plannen die we voor 2022 in petto hebben, zijn onder meer het voornemen om onze verkopen, onze omzet en ons verkoopnetwerk van CUPRA Garages te verdubbelen. Daarom noemen we onze ambitie CUPRA2”, verklaart Wayne Griffiths, CEO van CUPRA. “Vier jaar geleden hadden veel mensen hun bedenkingen bij ons merk, maar wij hebben nooit aan onszelf getwijfeld. Dit jaar gaan we opnieuw bewijzen dat niets onze opmars kan stuiten.”
Uitbreiding CUPRA line-up
Griffiths maakte bekend dat CUPRA twee nieuwe modellen gaat lanceren. Dit nieuws volgt na de aankondiging van vorig jaar dat de CUPRA Tavascan - na de Born de tweede 100% elektrische auto van het merk - in 2024 op de markt komt, een jaar later gevolgd door een eveneens elektrische model geïnspireerd op de UrbanRebel.
Metahype: next-level CUPRA-emotie
Emotie vormt de kern van het merk CUPRA, en later dit jaar krijgt die emotie een geheel nieuwe lading wanneer het merk de metaverse betreedt. De metaverse is een virtuele wereld die alle andere virtuele deelwerelden met elkaar verbindt en waarin gebruikers cross-platform hun activiteiten kunnen ontplooien.
“De CUPRA-hub op Metahype - onderdeel van de metaverse - is onze interpretatie van dit nieuwe universum. Het is een samenwerkingsruimte waar merken, start-ups en contentmakers de ruimte krijgen voor een breed scala aan evenementen en ervaringen, om cultuur te creëren en te delen,” legt Griffiths uit. “Met het debuut van CUPRA in de metaverse bewijzen we eens te meer dat we een merk zijn dat verder gaat dan de grenzen van de auto-industrie.”
Binnen Metahype draait het om samenwerking. Dat betekent dat CUPRA gaat samenwerken met partners uit uiteenlopende vakgebieden om nieuwe generaties te inspireren, te beginnen met merken uit de wereld van de muziek- en entertainmentindustrie, zoals Primavera Sound en UBEAT. In gesprek met de wereldwijd erkende futurist en Chief Metaverse Officer Cathy Hackl onthulde Griffiths dat merken en individuen binnen Metahype artistiek materiaal als NFT's (Non-Fungible Tokens, oftewel niet-inwisselbare en onvervangbare digitale eigendomscertificaten) kunnen presenteren, digitale en fysieke producten kunnen weergeven en content kunnen streamen.
CUPRA2 Experience: racen als nooit tevoren
Naast Metahype had CUPRA nog een cadeautje voor zijn eigen verjaardag in petto. Het merk blikte vandaag vooruit op een vernieuwend raceconcept, dat de fysieke en virtuele werelden met elkaar combineert. “Op basis van onze volledig elektrische UrbanRebel presenteren we met CUPRA2 Experience een unieke race-ervaring waarbij wat je rijdt echt is, maar wat je ziet virtueel is”, legt Antonino Labate, CUPRA’s Director of Strategy, Business Development & Operations, uit. “Met de CUPRA2 Experience geven we een nieuwe impuls aan traditionele autosportformats.”
Vooruitlopend op de lancering van de CUPRA2 Experience veilt CUPRA zijn eerste NFT van de UrbanRebel. De winnende bieder krijgt de mogelijkheid om één van de eerste coureurs van de CUPRA2 Experience te worden.
Over CUPRA
CUPRA is een nieuw avontuur gestart in Nederland. Het sportieve Spaanse automerk focust met plug-in hybride en volledig elektrisch aangedreven auto’s op krachtige, geëlektrificeerde prestaties en rijplezier. Daarmee is CUPRA een merk voor autoliefhebbers die bovendien veel waarde hechten aan design uit Barcelona. De oriëntatie en aanschaf van een nieuwe CUPRA verloopt in Nederland geheel online via www.cupraofficial.nl, ondersteund door enkele CUPRA Garages waar de modellen en het merk ook fysiek te beleven zijn. Meer weten over CUPRA? Klik hier.
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.