Leusden,
12
augustus
2021
|
17:36
Europe/Amsterdam

Nieuw automerk CUPRA gelanceerd met merkcampagne ‘Drivers, start your engine’

CUPRA is een nieuw elektrisch automerk, voor echte autoliefhebbers. Dit voorjaar debuteerde CUPRA op de Nederlandse markt. dentsuACHTUNG! tekende voor CUPRA’s introductiecampagne ‘Drivers, start your engine’.

Na een gewonnen pitch sloegen CUPRA Nederland en dentsuACHTUNG! de handen ineen om samen te gaan bouwen aan het nieuwe automerk. Met een duidelijke missie: ‘bring unapologetic car love to electrified driving’.

Sven Vening, Managing Director dentsuACHTUNG!, licht toe: “Daar waar bijna alle automerken het anno nu vooral hebben over innovatie, lifestyle en nieuwe features gaat CUPRA terug naar de kern, de liefde voor de auto. Je krijgt niet zo vaak de kans om een nieuw automerk te lanceren, daarom zijn we echt trots om als lead agency de komende jaren mee te bouwen aan CUPRA in Nederland.”

Met het overkoepelende campagnethema ‘Drivers, start your engine’ nodigt CUPRA car lovers uit om over te stappen naar de elektrische auto die gemaakt is voor echte autoliefhebbers. Want CUPRA beantwoordt de behoefte aan een luxueuze en sportieve auto in de elektrische categorie. CUPRA is in Nederland van start gegaan met de plug-in hybride Formentor e-HYBRID en sinds kort is ook de 100% elektrische Born te bestellen, die vanaf oktober geleverd wordt.

Steven Fröhlich, Marketing & Communication Manager CUPRA Nederland: “We hebben heel lang naar de lancering van CUPRA toegewerkt en merken dat de nieuwe strategie en campagne veel liefhebbers aanspreken. Ook is er veel animo voor onze modellen zelf, een geweldige start dus!”

Lancering

De merkcampagne bestaat uit een videoserie die op een vernieuwende manier de liefde voor autorijden tot leven brengt. Ook was er een manifest op de radio te horen en werd er groots uitgepakt met out of home uitingen.

Over CUPRA

CUPRA is een nieuw avontuur gestart in Nederland. Het sportieve Spaanse automerk focust met plug-in hybride en volledig elektrisch aangedreven auto’s op krachtige, geëlektrificeerde prestaties en rijplezier. Daarmee is CUPRA een merk voor autoliefhebbers die bovendien veel waarde hechten aan design uit Barcelona. De oriëntatie en aanschaf van een nieuwe CUPRA verloopt in Nederland geheel online via www.cupraofficial.nl, ondersteund door enkele CUPRA Garages waar de modellen en het merk ook fysiek te beleven zijn. Meer weten over CUPRA? Klik hier.

Over dentsuACHTUNG!

dentsuACHTUNG! werkt op het snijvlak van branding en experience en brengt vier proposities samen: Positionering & Identiteit, Products & Experiences, Social & Content en Campagnes & Activaties. Met hun credo ‘fearlessly forward’ zijn ze een partner voor merken die vooruit willen. Achteroverleunen is in de huidige tijd geen optie. Het bureau is meerdere malen bekroond voor creativiteit en effectiviteit met o.a. ADCN, Esprix, Effie, D&AD, Eurobest, Cannes Lions en Webby awards. dentsuACHTUNG! is onderdeel van dentsu.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.